Hyra/köpa kopiator Stockholm

Beställ flera kostnadsfria offerter här

Spara tid

Fyll i formuläret och få upp till 4 offerter från särskilt utvalda samarbetspartners

Spara pengar

Du kan spara upp till 50% genom att jämföra offerter från ledande leverantörer

Kostnadsfritt & utan förpliktelser

Vår service är helt kostnadsfri och utan förpliktelser

Refererade & omnämnda
1
2
3
Få upp till 4 offerter här Kopiator - Få upp till 4 gratis offerter från ledande leverantörer
Det tar mindre än 1 minut!

Hur många kopior gör ni månatligen?

Det tar mindre än 1 minut!

 

Det finns en hel del faktorer att tänka över då du planerar att skaffa en ny kopiator till ditt företag, de mest väsentliga presenteras i nästa stycke. Du får även goda råd om hur du kommer i kontakt med den leverantör som bäst matchar din verksamhets preferenser för den nya kopiator du är på jakt efter.

Önskar du hyra eller köpa en kopiator i Stockholm?

Kopiatorer existerar i en rad olika utformningar - med olika funktioner, kapacitet och driftsprestanda. Även prisnivån är något som skiljer sig åt mellan olika produktmodeller och varumärken. Vidare varierar prisnivå och utformning av sådana serviceavtal som vanligtvis erbjuds vid hyrning eller leasing av kopiatorer mellan olika leverantörer.

Då du befinner dig i processen vid att anskaffa en kopiator till din verksamhet rekommenderas du att företa omfattande analyser och jämförelser mellan olika leverantörer av denna produkttyp. Vad erbjuder de dig? Hur ser deras lösningsutformningar för att hyra, leasa eller köpa en kopiator ut? Med andra ord är det en hel del faktorer att hålla i åtanke och kartlägga innan du kan fatta ett välinformerat beslut som bäst gynnar din verksamhet.

Ett gott beslutsunderlag för vilken kopiator som ska väljas till just din verksamhet kan baseras på besvarandet av frågor såsom:

  • Vad värderas högst på arbetsplatsen - kvalitet i form av möjligheter för framställning av olika slags dokument (såsom kopiering i färg och kopiering på varierande pappersformat), eller kvantitet i form av stora mängder kopior (vanligtvis i svartvitt) framställda på kort tid?

  • Vilka är det som i första hand ska använda kopiatorn - interna medarbetare, eller externa kunder, konsulenter, besökare och samarbetspartners?

  • Hur många personer kommer regelbundet att använda kopiatorn?

  • Hur många kopior beräknas uppskattningsvis att framställas per dag?

  • Var ska kopiatorn strategiskt placeras för att kunna uppnå full funktion, med hänsyn till exempelvis tidsbesparing vid en lättillgänglighet för flest antal medarbetare?

Om du är osäker på vad du behöver, kan du läsa mer i Expertvalets kopiatorguide.

Shutterstock _101052826 (1)

Driver du en verksamhet etablerad i Stockholm?

Driver du en verksamhet i Stockholm och är i behov av en kopiatorlösning för ditt företag? Att ha en effektiv och välfungerande kopiator är viktigt för en verksamhets dagliga drift, bland annat vid internt arbete och strategiutformning, och vid utåtriktat arbete gentemot företagets kunder och andra intressenter.

Då du befinner dig i processen vid att anskaffa en ny kopiator till ditt företag finns en hel del faktorer för dig att analysera och överväga, för att du ska kunna hitta den typ av kopiator som passar bäst för den typ av verksamhet du driver.

Faktorer att tänka över vid värdering av olika slags kopiatorer, vilka även påverkar prisnivån för dessa, utgörs bland annat av följande:

  • Kopiatorns storlek och design.
  • Antal och typer av dokumentvarianter som stöds av kopiatorn.
  • Kopiatorns modelltyp.
  • Kopiatorns kapacitet och driftsprestanda (exempelvis funktion för att framställa dokument i såväl färg som svartvitt).
  • Hastighet vid framställningsprocessen av olika dokumenttyper.
  • Eventuell nätverksförbindelse vid kopiatorn.

Önskar du köpa eller leasa kopiator?

Priset för olika slags kopiatorer kan variera brett, även bland modeller med liknande eller rent ut av identiska produktattributer. Innan du köper en kopiator till din verksamhet, eller undertecknar ett leasingavtal, är det viktigt att du är uppmärksam på såväl de nutida som de framtida kostnader - såsom kostnader för förbrukningsvaror (pappersark och färgpatroner) och eventuella reparationer, som en kopiator kan medföra.

Vanligtvis är det i det långa loppet dyrare att hyra eller leasa en kopiator än det är att köpa en. Detta då många leasingavtal innefattar att man ska betala per framställd kopia. Dessutom kan ett sådant avtal innebära att man var månad måste betala ett visst minimumbelopp för kopiering, oberoende av hur många kopior man faktiskt framställer. Det kan dock vara värt att överväga alternativ för att leasa en kopiator till din verksamhet om den höga engångsutgiften vid inköp önskas undvikas.

Beställ offerter på kopiatorer i Stockholm

I dag finns ett stort utbud av kopiatorer på marknaden - alla med olik kvalitetsnivå, dokumentframställningskapacitet och prisnivå. Det kan därför vara svårt att orientera sig och hitta den kopiator som passar bäst för en specifik verksamhet. Använd Expertvalet för att undvika en lång och komplicerad sökprocess.

Genom att fylla i formuläret på denna sida kan du snabbt och enkelt komma i kontakt med upp till fyra leverantörer i närheten av Stockholm som ger dig offertförslag för den kopiatorlösning du önskar beställa till ditt företag. Du förbinder dig inte till något som helst, och tjänsten är naturligtvis helt kostnadsfri.